همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار تولید محتوا

معرفی کسب و کار تولید محتوا

به هر مطلبی که به کاربر در مورد یک موضوع خاص اطلاعاتی می دهد محتوا گفته می شود. متحوا می تواند یک متن ، تصویر و یا ویدئو باشد.

محتوای چیست؟

برای مثال مطالب و محتوا درون یک کتاب که از متن و ممکن است تصاویر تشکیل شده باشند.

امروزه نیز با گسترش اینترنت و وب سایت های اینترنتی محتوای الکترونیکی نیز گسترش یافته اند که در مورد وب سایت ها و خدماتی که انجام می دهند به کاربران توضیحاتی ارائه می شود.

محتوای می تواند علمی ، معرفی و ... باشد.

در وب سایت ها محتوا سازی و داشتن محتوا کلیدی ترین بحث در تولید محتوا معرفی وب سایت به کاربرها می باشد.

چرا تولید محتوا در وب سایت ها معرفی کسب و کارهای اینترنتی مهم است؟

در دنیای اینترنت وب سایت های زیادی وجود دارد که در حوزه های مختلف در حال فعالیت و رقابت با یکدیگر می باشند. و همچنین کاربرها آدرس دامنه وب سایت های شما را نمی دانند و برای یافتن یک محتوا و یا خدمات خاصی از متورهای جستجو گر همانند وب سایت گوگل استفاده می کنند و متورهای جستجو گر نیز  فهرست وب سایت های مورد نظر شما را نمایش می دهند و این فهرست به صورت صفحه بندی نمایش می دهند و ممکن است میلیون ها سایت یافت شود.

حال اگر بخواهید که وب سایت شما در صفحه اول و یا صفحات اول به نمایش در بیاید باید به موضوعی به اسم سئو توجه نمایید و یکی از قوانین پربازدید بودن سایت و نمایش آن در ابتدای لیست موتورهای جستجوگر تولید محتوا خوب می باشد تا به کمک این موضوع رنکینگ وب سایت شما بالا رفته و به مرور زمان در ابتدای صفحات موتور جستجو گر نمایش داده شود.

البته باید توجه داشته باشید که تولید محتوا جهت بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو گر، دارای قوانین و قواعد خاصی می باشد که می بایست آنها را فراگرفت. برای مثال یکی از این قوانین این است که محتوا وارد شده نباید از سایت های دیگر کپی گرفته شود زیرا روبات های مورتور های جستجو گر موجه این موضوع شده و به وب سایت شما امتیاز منفی داده می شود.

 

موارد لاز جهت انجام تولید محتوا

یک تولید کننده محتوا خوب باید بتواند محتوای مناسب و دقیق ایجاد نماید تا هم رضایت کاربرها را جلب نماید و هم وب سایت را در موتورهای جستجوگر بهینه نماید و رتبه سایت را بالاتر ببرد.

شغل تولید کننده محتوا کار سختی نیست ولی دارای قواعد و اصولی می باشد که می بایست تولید کننده محتوا به آنها تسلط داشته باشند.

  • تسلط بر زبان و ادبیات فارسی (و یا زبانی که قصد تولید محتوا برای آن را دارند)
  • داشتن سرعت و دقت کافی در تایپ کردن و نوشتن
  • آشنایی با نرم افزار های گرافیکی جهت تولید محتوا تصویری درون مقالات خود زیرا تصاویر به محتوا روح می بخشند و آن را کاربر پسند تر می کنند.
  • آشنا به سئو و بهینه سازی سایت

تسلط بر زبان و ادبیات

نوشتن در هر زبانی مهارت نیاز دارد و باید با قواعد زبان و معانی کلمات تسلط داشته باشیم. محتوای متنی بیشترین استفاده را در وب سایت ها دارد و همچنین مخاطب های زیادی دارد. برای مثال وب سایت های خبری و تجاری بیشترین بازدید ها را دارند و دارای بیشتری محتویات متنی می باشند.

داشتن سرعت و دقت کافی در تایپ کردن و نوشتن

داشتن تایپ سریع نکته کلیدی در تولید کردن محتوا می باشد زیرا شما می توانید محتوای بیشتری را در طول یک زمان کمتر ایجاد نمایید.

بالا رفتن سرعت تایپ نیاز به تمرین دارد و کار سختی نیست و شما می توانید با یک جستجو ساده روش تایپ ده انگشتی را کمتر از یک هفته یاد گرفته و با تمرین بیشتر سرعت تایپ خود را بالا ببرید.

سعی کنید تایپ ده انگشتی را فرا گرفته و بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ را انجام دهید، زیرا این کار باعث می شود که شما به جای صفحه کلید به مانیتور سیستم خود نگاه کرده و خطاهای تایپ کردن را به حداقل برسانیم.

آشنایی با سئو

سعی کنید که با سئو و بهینه سازی وب سایت آشنا شوید و سئو خود یک تخصص و شغل پر درآمدی می باشد.

در واقع تولید محتوا خود زیر مجموعه ایی از تخصص سئو می باشد.

 

مزایای کسب و کار تولید کننده محتوا

این شغل دارای مزایای زیادی می باشد که برخی از آنها در زیر آمده است:

  • توانایی انجام دورکاری در هرجای دنیا و بدون محدودیت جغرافیایی
  • داشتن امنیت شغلی
  • فراوان کار برای افراد متخصص در این حوزه
  • قابلیت انجام کار در هر زمان از شبانه روز
  • داشتن درآمد خوب و کار کردن به صورت پروژه ایی
  • و ...

آینده کسب وکار تولید کننده محتوا

رشد و آینده کسب و کار تولید کننده محتوا با رشد اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی رابطه مستقیم دارد و همانطور که می دانید اینترنت روز به روز در حال رشد و گسترش می یابد و  در نتیجه این شغل نیز روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

یک تولید کننده خوب محتوا بیکار نخواهد ماند.

 

اشتراک گذاری