همه‌ی ایران
دسته بندی

6 روش رونق کسب و کار در سال 1403

6 روش رونق کسب و کار در سال 1403

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از میزان اهمیت فروش وب سایت های خود به خوبی آگاهی دارند و می دانند که افزایش فروش یکی از ارکان های مهم هر فعالیت اینترنتی به حساب می آید، بسیاری از این افراد با داشتن بخشی به عنوان فروش در شرکت های خود توجه ویژه ای را برای افزایش فروش خود قائل شده اند. در این مقاله قصد داریم که 6 روش رونق کسب و کار در سال 1403 و قدم هایی که لازم است در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود بردارید تا به صورت قطعی به افزایش فروش برسید را برای شما توضیح دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روش های دیجیتال مارکتینگ

روش های دیجیتال مارکتینگ برای رونق و افزایش فروش کسب و کار به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، در روش های قدیمی با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر کاربرد و بازدهی گذشته را ندارد در مقابل روش های نوین و جدید بازاریابی مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در گوگل و ... نتیجه بهتری خواهند داد چرا که مشتریان امروزی تا حد بسیاری با هوش و آگاه هستند و دیگر تمایلی به خرید اجناسی که به آن ها تحمیل می شود ندارند به همین دلیل لازم است که به روش های حرفه ای فروش آگاهی پیدا کنیم تا بتوانیم کسب و کار خود را در سال 1403 رونق مطلوب و خوبی بدهیم.

ایجاد حس نیاز

همانطور که در قسمت بالاتر گفتیم مشتریان امروزی بسیار هوشمندانه تر به خرید و انتخاب فروشگاه های خرید عمل می کنند، به همین دلیل جلب توجه و متقاعد کردن آن ها برای ارائه خدمات و محصولات خود به آن ها کار ساده ای نیست.

به همین دلایل است که ایجاد حس نیاز و فوریت در مشتریان برای این که به دنبال گرفتن محصول و خدمات از شما باشند یکی از اساسی ترین و مهم ترین روش هاست، برای انجام این کار لازم است که مزایای محصولاتی که در حال ارائه هستید و یا خدماتی که برای مشتریان خود دارید را پررنگ کنید.

پس از این که مزایای خدمات و محصولات خود را با استفاده از اصول سئو برای آن ها پررنگ کردید لازم است که عواقب نخریدن محصولات خود را برای آن ها گوشزد کنید تا مشتریان احساس نیاز خرید محصولات شما را در خود احساس کنند، پیش از همه این فرآیند ها لازم است که با دقت کافی به سئو و بهینه سازی وب سایت خود پرداخته باشید تا در درجه اول در صفحه اول گوگل ظاهر شوید.

 پس از انجام سئو و گرفتن رتبه خوب در گوگل حالا لازم است که با استفاده از روش هایی که می گوییم باعث به وجود آمدن حس نیاز در مشتریان و مخاطبان خود شوید، این روش ها به شرح زیر می باشد:

  1. اعلام کاهش موجودی: اولین روش این است که موجودی محصولاتی که قصد فروش آن ها را دارید کاهش دهید و در وب سایت و صفحاتی که در حال فروش خدمات و محصولات خود هستید اعلام کنید که موجودی این محصول بسیار کم و رو به اتمام است.
  2. ارائه تخفیف: دومین روشی که در بازاریابی بسیار مرسوم است این است که برای مشتریان خود تخفیف ارائه دهید اما لازم است که این تخفیفات مدت دار باشند، به طور مثال تخفیف 200 هزارتومانی تا پایان امشب، این یکی از تکنیک های احساس نیاز در مشتری است.

پیشنهاد ویژه: آخرین روشی که به شما در ایجاد احساس نیاز در مشتریان کمک می کند این است که با استفاده از پیشنهادات ویژه آن ها را مجاب به خرید کنید، مانند زمانی که اگر یک محصولی را خریداری کنند محصول دوم را با نصف قیمت می توانند تهیه کنند.

افزونه های تبلیغاتی

دومین روشی که به رونق کسب و کار اینترنتی شما می تواند کمک کند این است که از تبلیغات در گوگل کمک بگیرید. با قرار دادن تبلیغات مفید در مکان های درست و با استفاده از بازاریابی اصولی برای رشد کسب و کار، می توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و فروش اینترنتی خود را افزایش دهید اما لازم است که پیش از آن تحقیقات لازم را برای تبلیغات خود انجام داده باشید.

به طور مثال می توانیم بگوییم که شما می توانید با استفاده از گوگل ادز بهترین و مناسب ترین تبلیغات را برای کسب و کار خود انجام دهید چرا که به وسیله گوگل ادز جایگاه مطلوبی را می توانید در بین صفحات جستجوی گوگل و همچنین فهرست موتورهای جستجوی آن پیدا کنید.

گوگل ادز و به طور کلی تبلیغات در گوگل روش های بسیاری را شامل می شود که لازم است پس از بررسی هایی که انجام داده اید بهترین روشی که متناسب با کسب و کار شماست را انتخاب کنید تا بازدهی مطلوبی را به دست آورید.

یکی از روش های مرسوم تبلیغات در گوگل تبلیغاتی کلیکی است، این روش تبلیغات یکی از روش های کارآمدی ست که تاثیر بسیاری را در کسب رتبه بهتر در فهرست موتور های جستجوی گوگل و همچنین افزایش بازدید دارد که یکی از عمده روش هایی است که به وسیله آن می توانید به کسب و کار خود رونق دو چندان بدهید.

برای این منظور می توانید از افزونه هایی مانند Ad Extentions  استفاده کنید تا نتیجه بهتری را از تبلیغات  کلیکی و به طور کلی تبلیغات در گوگل به دست بیاورید. چرا که به وسیله این سیستم و افزونه می توانید تبلیغات بهتر و بیشتری را داشته باشید.

نمایش رضایت کاربران

رضایت مشتریان و کاربران خود را به نمایش بگذارید، چرا که امروزه می توان در زمانی کوتاه با استفاده از دنیای مجازی با هزاران کاربر ارتباط برقرار کرد. به طور مثال می توان گفت جدا از طراحی یک وب سایت برای ارائه خدمات و محصولات خود با ساخت صفحه ای در فضای مجازی می توانید ارتباط بهتر و موثر تری را با مشتریان خود تجربه کنید، یکی از شبکه های اجتماعی که امروزه طرفداران زیادی در آن وجود دارد اینستاگرام است. می توانید با ساختن یک صفحه جهت گسترش کسب و کار خود در فضای مجازی به رونق کسب و کار خود برسید، چرا که مشتریان شما در این فضا به سادگی با یکدیگر ارتباط می گیرند و در صورت رضایت از محصولات شما مشتریانی را به مجموعه اضافه می کنند.

نکته مهم این است که برای فعالیت در اینستاگرام لازم است که اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا بتوانید به نتیجه دلخواهی که مد نظرتان است برسید.

ارائه تضمین

یکی از عمده دلایلی که باعث می شود کاربران برای خرید به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد نکنند این است که تضمینی بابت خرید محصول و در صورت عدم رضایت بازگشت وجه وجود ندارد به همین علت در بعضی مواقع عدع ای از کاربران از خرید اینترنتی منصرف می شوند.

توصیه ما این است در زمان ثبت برندینگ کسب و کار خود موضوع ضمانت وجه را نیز نهادینه کنید تا کاربران و مشتریان شما را به این آوازه و اطمینان بشناسند و بتوانند برای گرفتن خدمات و محصولات به شما مراجعه کنند.

افزایش روش های پرداخت

روش بعدی که به شما در رونق کسب و کار بسیار کمک کننده است این است که روش های پرداخت خود را متنوع کنند، بسیاری از افراد همچنان به پرداخت های اینترنتی اعتماد ندارند و علاقه مند هستند به صورت نقدی و در محل خرید خود را انجام دهند، پس لازم است که به این اصول بازاریابی اینترنتی نیز توجه کنید و به آن پایبند باشید.

استفاده از تصاویر

ظاهر هر محصول هرچقدر جذاب تر باشد این موضوع را در مشتری القا می کند که از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است، به همین دلیل توجه به این موضوع که برای محصولات و خدمات خود نه تنها لازم است که از تصاویر استفاده کنید بلکه توجه به استفاده از تصاویر با کیفیت بالا اهمیت دارد.

توصیه ما این است که حتما از تصاویر انحصاری و واقعی محصولات خود استفاده کنید چرا که این روش یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی به حساب می آید که می تواند نقش بسیار مطلوبی را افزایش و رونق فروش محصولات و خدمات شما داشته باشد.

سخن پایانی

روش های رونق کسب و کار بسیار زیاد هستند، در این مقاله ما سعی کردیم 6 روش کاربردی و مهم را برای شما بیاوریم تا بتوانید به وسیله آن ها به فروش بیشتر برسید و لازم است که بازاریابی شبکه اجتماعی خود را دست کم نگیرید و برای افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی نیز قدم بردارید.

اشتراک گذاری