همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی تخصص سئو کار وب سایت

معرفی تخصص سئو کار وب سایت

کلمه SEO برگرفته شده از عبارت "Search Engine Optimization" می باشد (بهیه سازی متورهای جستجوگر). به بیان ساده، به کلیه فعالیت ها و انجام کارهایی که باعث می شود یک وب سایت در موتور های جستجوگر همانند گوگل و ...، امتیاز بالایی داشته باشد، بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا سئو می گویند.

سئو چیست و سئو کار به چه کسی می گویند ؟

امروزه بیش از 2 میلیارد وب سایت فعال در بستر اینترنت وجود دارد که اگر این عدد را با جمعیت بیش از 8 میلیاردی جهان مقایسه کنید متوجه خواهید شد که اینترنت نیز یک دنیای موازی جهان واقعی ما می باشد که روز به روز بر جمعیت آن نیز افزوده می شود.

حال وقتی شما یک سایت جدید طراحی می کنید در واقع وارد این جهان می شوید که در بین این تعداد بالا سایت شما گم خواهد شد. به بیان ساده تر شما با داشتن یک وب سایت فقط صاحب یک واسط کاربری در دنیای انترنت شده اید که بدون داشتن کاربر عملاً سایت شما کارایی نخواهد داشت حتی اگر از لحاظ طراحی و عملکرد بی نهایت عالی باشد.

بنابراین ما باید به دنبال راه هایی باشیم که وب سایت خود را به کاربرهای اینترنت معرفی کنیم.

برای درک موضوع یک مثال ساده خواهم زد. فرض کنید که در یک پس کوچه دور افتاده در هاشیه یک شهر بزرگ یک مکانیکی وجود دارد که از لحاظ فنی و دانش علمی از کل شهر بالا تر می باشد ولی این فرد به دلیل اینکه در یک کوچه بن بست در هاشیه شهر قرار گرفته که در روز حتی یک مشتری به آن منطقه مراجعه نمی کند، درنتیجه کسب و کار این فرد نسبت به مکانیکی که در مرکز شهر و در جایی پر رفت و آمد قرار دارد، درآمدی نخواهد داشت.

در دنیای اینترنت نیز به همین صورت می باشد در واقع شما با داشتن یک وب سایت قدرتمند به تنهایی نمی توانید موفق باشید و می بایست مشتری های زیادی هم داشته باشید.

بعد از اینکه اینترنت گسترش یافت و تعداد زیادی سایت به وجود آمد، در نتیجه آن جستجو و یافت وب سایت ها در اینترنت سخت شد و به خاطر همین موتور های جستجوگر به وجود آمدن تا به کاربرها در یافتن آن چیزی که می خواهند به آنها کمک نماید. و در ادامه این روند مبخثی به اسم سئو به وجود آمده که به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به این جستجوگرها بشناسانید.

در موتورهای جستجو گرد وقتی شما یک عبارت را جستجو می کنید، فهرست سایت هایی که در متن آنها عبارت مورد نظر شما وجود دارد ، بر اساس امتیاز این سایت ها نمایش داده می شود، حال اگر سایت شما نیز دارای این عبارت باشد ولی رتبه پایینی داشته باشد آنگاه سایت شما در صفحه اول نمایش داده نمی شود و از آنجایی که کاربرها می خواهند با سرعت به نتیجه مورد نظر خود برسند بنابراین فقط صفحه اصلی و یا نهایتن چند صفحه اول را بررسی می کنند. لذا اگر شما قصد دارید که نام سایت شما در صفحهات اول نمایش داده شود باید روی سئو آن کار کنید.

امروزه سئو یک دانش است و اصول وقوانین خاص خود را دارد که روز به روز در حال رشد می باشند و به افرادی که به این دانش مسلط هستند سئو کار یا کارشناس سئو می گویند.

برای سئو کار شدن چه باید کرد ؟

شما کافیست بتوانید با کامپیوتر کار کنید و همچنین آشنایی با اینترنت داشته باشید (که امروزه همه افراد این موارد را آشنایی دارند) و روحیه یادگیری بالایی داشته باشید.

امروزه آموزش هایی زیادی در اینترنت وجود دارد که شما می توانید به صورت حرفه ایی مبحث سئو را یاد گرفته و از آن بهره ببرید.

آینده و بازار کار سئو چگونه می باشد ؟

با توجه به رشد تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی روز به روز بازار این کسب و کار در حال رونق و گسترده شدن می باشند و امروزه اگر شما یک متخصص سئو باشید هرگز بیکار نمی مانید و از درآمد و موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی برخوردار خواهید شد.

همچنین سئو انواع مختلفی داردی که شما می توانید در هر کدام از این قسمت ها به صورت حرفه ایی کار کنید، برای مثال یکی از این موارد تولید محتوا برای سایت ها می باشد که با یادگیری تولید مقالات و نوشته ها می توانید در شرکت ها به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت نمایید.

 

اشتراک گذاری