همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار کفاشی

معرفی کسب و کار کفاشی

نیاز به کفش یکی از قدیمیترین نیازهای بشر بوده که قدمت آن به هزاران سال پیش میرسد. انسان های اولیه از پوست حیوانات و الیاف گیاهان برای خود کفش (پای افزار) تهیه می کردند تا پای آنها کمتر آسیب ببیند. امروزه نیز یکی از نیاز های اولیه هر انسانی پوشاک می باشد و کفش خوب مناسب یکی از مهمترین بخش های زندگی از نظر راحتی و حتی سلامت می باشد.

معرفی کسب و کار کفاشی

حدود 130 سال پیش در تهران کسب و کار نعلین دوزی رواج پیدا کرد که بعد ها کفش های دیگری نظیر چارق و کفش های دست بافی با نام پیوه رواج یافت. که امروزه نیز گیوه در برخی از شهرهای ایران تولید می شود و در تب سنتی برخی آن را پیشنهاد می کنند.

به گفته پزشکان پا قلب دوم می باشد و باید به سلامت و راحتی آن اهمیت داد به طوری که پوشیدن کفش های نا مناسب می تواند به سلامت فرد آسیب برساند.

در جامعه افرادی وجود دارند که در زمینه تولید و تعمیر کفش تخصص دارند و مشغول به کار و خدمت رسانی می باشند که به این افراد متخصص ، کفاش می گویند.

با پیشرفت انسان و ایجاد تنوع در پوشاک حرفه کفاشی نیز رونق گرفت و کم کم در تمام شهرها مغازه های کفاشی ایجاد شد و افراد زیادی به این حرفه روی آوردند.

 

برای کفاش شدن از کجا شروع کنم؟

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و پیشرفت صعنت کفش جهان، دسترسی به منابع یادگیری این حرفه خیلی سریع و آسان شده است به گونه ایی که شما می تواند در کلاس های آموزش کفارش در آموزشگاه های آزاد و همچنین سازمان فنی و حرفه ایی کشور ثبت نام کرده و این حرفه را نزد استاتید مجرب این حوزه فرا بگیرید.

با پیشرفت اینترنت و وب سایت های اینترنتی، آموزشی مجازی نیز رشد چشمیگیری داشته به طوری که شما می تواند در خانه خود با استفاده از یک اینترنت به صورت آنلاین آموزش ببینید و همچنین می توانید از فیلم های آموزشی که در اینترنت وجود دارد بهره ببنرید ولی قطعاً شرکت در کلاس های حضوری به شما خیلی کمک می کند تا این حرفه را از نزدید و با دقت بیشتری فرا بگیرید.

همچنین بعد از آموز دیدن می توانید تمرینات خود را شروع کرده و حتی برای خود کفش بدوزید. و سپس به کارها های تولیدی شهر خود رفته و به صورت کارآموز کار کنید تا به صورت تجربی نیز با این رشته آشنا شده و آن را به خوبی یاد بگیرید.

 

آینده شغلی و چشم انداز کسب و کار کفارشی

همه افراد سالانه حداقل به یک جفت کفش نیاز دارند جدا از اینکه افراد ممکن است کفش پیاده روی، کفش مجلسی و یا کفش محل کار داشته باشند این تعدا از حداقل 1 تا 3 جفت در سال می رسد بنابراین همه افراد جامعه صدرصد به کفش نیاز دارند و همین درخواست باعث شده که بازار کار این رشته همیشگی باشد.

امروزه با پیشرفت ماشین آلات تولید کفش با دستگاه انجام می شود ولی در کنار آن به روش سنتی نیز کفش تولید می شود که به دلیل دست ساز بودن آنها قیمت و کیفیت آنها نیز بیشتر می باشد و مشتری های خاص و همیشگی خود را دارند.

در جامعه شغل های زیادی وجود دارند که هر کدام کفش مخصوص خو را دارند. برای مثال کفش های مخصوص رشته های ورزشی که تعداد آنها زیاد می باشد. کفش مخصوص فوتبال و کفش مخصوص والیبال ، کفش مخصوص کوهنوردی و ...

همانطور که دیده می شود رشته های ورزشی زیادی داریم که خو بازار گسترده ای دارند. همچنین شغل های مختلف نیز کفش های مختلف و مخصوص خود را دارند مثلا کفش پلیس ها ، کفش نظامیان ارتش، کفش آتشنشانها و ...

امروزه در کشورمان با توجه به افزایش قیمت کفش های برند میزان درخواست برای تعمیر کفش ها زیاد شده و همین امر بعث شده که بازار کار تعمیرات کفش بهتر از گذشته شود.

بنابراین می توانیم این نتیجه را بگیریم که بازار کار این حرفه خوب است و یک بازار همیشگی دارد.

اشتراک گذاری