همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار نقاشی ساختمان

معرفی کسب و کار نقاشی ساختمان

در طبیعت رنگ های متنوعی وجود دارد که تقریباً می توان گفت نا محدود هستند. هر فصلی زیبایی و رنگ خود را دارد و دنیای بدون رنگ ها دنیایی غیر قابل زندگی و بی روحی است.

مقدمه

بشر از گذشته های دور همواره از طبیعت الگو گرفته و سعی داشته در همه جای زندگی خود از رنگ ها استفاده نماییند. از جمله در رنگ آمیزی منزل خود، رنگ کردن نخ ها برای ساخت فرش ها و لباس های رنگارنگ و زیبا و تا به امروز که از رنگ ها برای رنگ زدن مو، رنگ خودروها و ... استفاده می کنیم.

از جمله نیاز های اولیه هر انسانی نیاز به یک خانه برای زندگی می باشد و امروزه با پیشرفت مهندسی عمران برج ها، خانه ها، رستوران ها و مکانهای زیبایی ساخته می شود که همگی آنها نیاز به رنگ آمیزی مخصوص به خود را دارند.

یک نقاش یا رنگ کار ساختمان فردی می باشد که انواع رنگ ها و کاربرد های آنها را می شناسد و به زیبایی و با ظرافت می تواند از رنگ ها برای رنگ آمیزی ساختمان های مختلف استفاده نمایید به طوری که با حرفه خود زیبایی خاصی به امکان مختلف می دهد.

 

ویژگی های یک نقاش خوب

کسب و کار نقاشی ساختمان جز شغل هایی می باشد که نیاز به دقت زیادی دارد زیرا این کار یک کار ظریف و حساس می باشد و اگر دقت لازم را در این کار نداشته  باشید آنگاه نتیجه کار شما نیز کیفت خوبی نخواهد داشت.

همچنین یک نقاش خوب می بایست ایمنی کار خود را راعایت نمایید زیرا رعایت ایمنی در هر کار نشانه حرفه ایی بودن فرد می باشد و داشت لباس کار مناسب نیز از ویژگی هایی نقاش های حرفه ایی می باشد.

یک نقاش خوب ابزار های مختلف شغل خود را شناخته و همچنین به خوبی می تواند با آنها کار کند و می داند که کدام ابزار مناسب چه نوع رنگ کاری می باشد.

یک نقاش خوب انوع رنگ های مختلف را شناخته و همچنین می تواند از ترکیب رنگها به خوبی رنگ مورد نظر خود را بسازد و به خوبی می داند که چه رنگی مناسب چه محل و کاری می باشد.

 

آشنایی با رنگ های مختلف در حرفه نقاشی ساختمان

در کسب و کار نقاشی ساختمان یا رنگ کاری ساختمان رنگ های مختلفی وجود دارند که به دسته بندی های مختلفی از جمله، رنگ های روغنی ، پلاستیکی و آکریلیک تقسیم می شوند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

 

رنگ های روغنی

این نوع رنگ، یکی از انواع رنگی می باشد که برای رنگ آمیزی ساختمان ها مناسب هستند و طرفدار های زیادی دارند. از این رنگ ها بیشتر برای ایجاد ظاهری براق استفاده می شود ولی دارای ظاهر نیمه براق و مات نیز هستند. این نوع رنگ قابلیت شتستو دارد و همین امر مناسب بودن و دوام آن را نیز بالا برده است.

 

رنگ های پلاستیکی

این نوع رنگ ها خاصیت ضد آب دارند و برای فضاهای داخلی مناسب می باشند و شما می تواند با یک دستمال مرطوب سطحی را که از رنگ پلاستیکی اسفتاده کرده اند را تمیز نمایید. این نوع رنگ قیمت ارزان تری نیز دارد.

 

رنگ های آکریلیک

اگر شما به موارد و فرآورده های نفتی حساسیت دارید این نوع رنگ مناسب شما می باشد و همچنین بوی نامطبوعی نیز ندارد. همچنین از این رنگ می توان برای رنگ آمیزی سطوح داخلی و خارجی نیز استفاده کرد و خاصیت ضد رطوبت نیز دارد و معمولا برای رنگ آمیزی دیوار های خارجی ساختمان ها و معمولاً برای رنگ آمیزی و بازسازی نماهای آجری نیز مناسب می باشد و استفاده می شود.

 

انواع روش ها و تکنیک های نقاشی ساختمان

یک نقاش حرفه ایی ساختمان می بایست با انواع تکنیک های روز کسب و کار خود آشنا باشد و به خوبی بداند که کدام تکنیک مناسب چه کاری می باشد. در ادامه با انواع روش های مرسوم نقاشی ساختمان آشنا خواهیم شد.

 

نقاشی ساده

در بیشتر خانه ها ، ادارات و امکان دیگر، از نقاشی و رنگ آمیزی ساده استفاده شده است. این نوع نقاشی هم ساده و هم ارزان می باشد علاوه بر این معمولا در ایران برای زیبایی دکوراسیون داخلی خانه ها از گچ بری های زیبا و تابلو فرش های زیبا اسفتاده می شود و برای همین رنگ آمیزی ساده بیشتر مورد اسفتاده قرار می گیرد.

 

روش کالر واش

در این تکنیک نقاش ای ساختمان بر روی دیوار ها و سطوح طرح ها و الگو هایی را پیاده سازی می کنند. در این روش طرح هایی همانند طرح چوب، طرح فلز، طرح سنگ و طرح های دیگری پیاده سازی می شود. این روش بر روی دیوار های گچی بهتر پیاده سازی می شود و یک زیبایی خاصی به نمای داخلی ساختمان ها می دهد.

 

روش متالیک

کلمه متالیک (metalic) در لغت به معنای فلزی می باشد و همانطور که از نام این روش پیداست نقاش ها برای اینکه به دیوار ها و سطوح ظاهری فلزی شکل بدهند از این رنگ استفاده می کنند. البته در این روش، قبل از رنگ آمیزی متالیک می بایست یک زیر سازی در سطح مورد نظر اجرا شود. زیر سازی یعنی اینکه با یک رنگ معمولی یک بار سطح مورد نظر رنگ شود تا پیاده سازی تکنیک متالیک بهتر انجام شود.

 

روش مولتی کالر

مولتی کالر یا چند رنگی یک روش نوین می باشد که زیبایی خاصی را به سطوح و نمای داخلی ساختمان شما می دهد. در این روش از رنگ های خانواده پلاستیکی استفاده می شود.
در این روش ابتدا زمینه سطح مورد نظر را با یک رنگ ساده رنگ آمیزی کرده و بعد از آن چند رنگ را با هم ترکیب کرده و یک رنگ غلیظ ایجاد می شود و با استفاده از وسایل مورد نیاز برای مولتی کالر همانند قلمو، بر روی دیوار لکه های کوچکی ایجاد می کنند.

 

روش نقاشی طرح دار

تکنیک نقاشی طرح دار جز روش های نوین در رنگ آمیزی ساختمان می باشد و با پیشرفت صنعت ساختمان و متنوع شدن علایق افراد، این روش به وجود آمده است. در این روش یک رنگ زمینه برای سطح در نظر می گیرند و سپس سطح مورد نظر را با اشکال هندسی همانند مثل، مربع و ... تقسیم بندی می کنند و هر قسمت تقیسیم شده را یک رنگ می زنند. در روش نقاشی طرح دار معمولا از رنگ های مکمل استفاده می کنند (رنگ های نزدیک به هم) تا طرح زیباتر شود.

روش آبرنگی

از این تکنیک برای ایجاد طرح هایی مانند درخت، گل، برگ و شکل های هندسی استفاده می شود. در این روش نقاش های ساختمان با ترکیب رنگ دانه ها با گچ یا رنگهای پلاستیک و آب یک رنگ زیبا به وجود می آوردند که با استفاده از قلم های نقاشی، طرح های مختلف زیبایی بر روی دیوار ها پیاده سازی می کنند.

روش نقاشی

یکی از زیباترین تکنیک های نقاشی ساختمان این روش می باشد. افرادی که نقاش حرفه ایی هستند می توانند این روش را به خوبی پیاده سازی نمایند. اگر شما یک هنرمند نقاش هستید و در کار خود حرفه ایی هستید می توانید در این سبک نوین موفق عملی کنید و در آمد خوبی را از مشتری های خود کسب کنید. در این سبک نقاش ها شروع به کشید منظره زیبا همانند کوه، جنگل، ساحل و ... می کنند و با این روش زیبایی چشم نوازی را به دیوارهای خانه می دهند. همچنین در این سبک برای اتاق کودکان نیز نقاشی ها و شخصیت های کارتونی و عروسکی را بر روی دیوار نقاشی می کنند که زیبایی خاصی به اتاق کودک می دهد.

 

روش بافت دار

روش بافت دار یک تکنیک ساده و کاربردی می باشد که در آن نقاش ها ابتدا یک رنگ زمینه ساده بر روی دیوار پیاده سازی کرده و سپس به وسیله پارچه ها، پلاستیک، اسفنج و همانند آنها بافت هایی همانند بافت های لباس یا گونی ها بر روی دیوار اجرا می کنند به طوری که دیوار شبیه به یک پارچه بافتی به نظر می رسد.

 

برای یادگیری این مهارت از کجا شروع کنیم

روش های مختلفی برای فراگیری کسب و کار نقاشی ساختمان وجود دارد شما می تواند از طریق آنها این حرفه را آموخته و برای خود درآمدزایی نمایید.

آموزشگاه های آزاد زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند که اقدام به آموزش نقاشی ساختمان می نمایند و شما می تواند با یک جستجو ساده در اینترنت آدرس و تلفن این آموزشگاه ها را پیدا کرده و در دوره های آنها شرکت نمایید.

همچنین در سازمان فنی و حرفه ایی کشور دوره های نقاشی ساختمان برگزار می شود و در پایان دوره ها نیز به شرکت کنندگان دوره مدرک رسمی و معتبر نیز ارائه می شود.

همچنین فیلم های آموزشی مختلفی نیز در خصوصی آموزش نقاشی ساختمان وجود دارد که شما با یک جستجو می توانید به آموزش های مختلفی دسترسی داشته باشید و با کمترین هزینه از آنها نیز استفاده نمایید.

برخی از افراد با کار کردن نزد یک استاد کار ماهر می توانند به صورت عملی و کاربردی این حرفه را یاد گرفته و در این کسب و کار تجربه کسب نماییند و همچنین با انواع رنگ ها و تکنیک های رنگ آمیزی و همچنین ابزار های مورد نیاز نقاشی ساختمان نیز آشنا شوند.

اشتراک گذاری