همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار طراحی سایت

معرفی کسب و کار طراحی سایت

برای یادگیری طراحی سایت سه روش وجود دارد. :

مقدمه طراحی سایت

 امروزه اینترنت یکی از بخش های اصلی زندگی انسان ها می باشد و می توان گفت جهان را بدون اینترنت نمی توانیم تصور کنیم.

شغل طراحی سایت یکی از جذاب ترین شغل ها در دنیا می باشد که از درآمد مناسب و بازار کار خوبی نیز دارد.

هرچقدر در زمان رو به جلو می رویم، کسب و کارهای اینترنتی جای خود را به کسب و کارهای فیزیکی می دهند به طوری که افراد جهت انجام خرید حتی نیاز به خارج شدن از خانه هم نمی باشد.

اخیراً با شیوع گسترده ویروس کرونا جهان دچار رکود اقتصادی شده و بیشتر کسب و کار ها یا ضعیف و یا از بین رفته اند ولی جالب است بدانید کسب و کار های اینترنتی در این دوران 30 درصد رشد داشته اند.

تعداد درخواست ها برای طراحی وب سایت های مختلف از جمله وب سایت های فروشگاهی و خدماتی بالا رفته و روز به روز این بازار نیز گسترده تر خواهد شد.

بنابراین شما با فراگیری طراحی سایت می توانید در هرجای دنیا شغل داشته باشید و مطمئن باشدی که وضعیت شغل شما در هیچ شرایطی به خطر نمی افتد.

معرفی وب سایت

وب سایت یا اصطلاحاً برنامه های تحت وب، یک نرم افزار می باشد که در محیط اینترنت در دسترس می باشد.

وب سایت ها به طور کلی از دو بخش زیر تشکیل می شوند :

بخش سمت کاربر (Front End) :


در واقع هرآنچه که شما با وارد شدن به یک وب سایت می بینید Front-end می باشد. به زبان ساده تر سمت کاربر همان بخش طراحی سایت می باشد.

شما با فراگیری طراحی سایت می توانید این بخش از یک وب سایت را پیاده سازی نمایید و به عنوان یک طراح سایت در بازار کار شاغل شوید.

مراحل یادگیری طراحی سایت

برای یادگیری طراحی سایت شما به هیچ پیش ضمینه ایی نیاز ندارید.


برای شوع کار طراحی سایت شما می بایست موارد زیر را یادبگیرید :

  • زبان نشانه گذاری HTML : یک زبان می باشد که به وسیله آن می توانید چهارچوب کلی وب سایت را پیاده سازی نمایید.
    در واقع اگر کل فرآیند طراحی سایت را یک ساختمان در نظر بگیریم، اسکلت بندی و زیر ساخت و دیوار کشی ساختمان بر عهده زبان HTML می باشد.
  • CSS (شیوه نامه آبشاری) : از این زبان جهت زیبا سازی و گرافیکی کردن وب سایت استفاده می شود. اگر همان ساختمان را به عنوان یک وب سایت در نظر بگیریم، نمای ساختمان و تمام بخش هایی که جهت دکور و زیبا سازی ساختمان استفاده می شود ، حکم CSS را دارند.
     
  • زبان برنامه نویسی Java Script : این زبان امروزه محبوب ترین زبان برنامه نویسی دنیا می باشد که هم در سمت سرور و هم در سمت کاربر می توانیم از آن استفاده نماییم. از این زبان جهت ساخت انیمیشن و متحرک سازی بخش های سایت اسفاده می شود، برای مثال ساخت اسلاید شو ها و دکمه های گرافیکی و منو های آبشای نمونه های کوچکی از قابلیت های این زبان می باشد.
     
  • با یادگیری موارد بالا می توانید کار طراحی سایت را شروع نمایید ولی جهت حرفه ایی شدن می توانید ابزارهایی همانند Bootstrap جهت ساخت وب سایت های واکنشگرا (طراحی سایت به طوری که برای هر دستگاه همانند کامپیوتر های خانگی، تبلت ها، موبایل ها طراحی خاصی برای هر دستگاه داشته باشد) Jquery و ... استفاده نمایید

 

بخش سمت سرور (Back End) : 

هر وب سایت جهت در دسترس بودن در اینترنت، به یک فضا برای قرار دادن کدهای آن بر روی یک هاست نیاز دارد. در سمت سرور کدهای زبان های برنامه نویسی جهت پردازش درخواست های کاربران قرار می گیرند.

برای مثال فرض کنید که شما به عنوان یک طراح سایت یک فرم جهت ثبت نام کاربران در سمت کاربر ایجاد می کنید و با استفاده از CSS گرافیک زیبایی نیز به آن می دهد. حال کاربر وارد صفحه ثبت نام شما می شود و اطلاعات خود را وارد کرده و بر روی دکمه ثبت نام کلیک می کند، حال این داده هایی که کاربر وارد کرده باید در جایی در سرور گرفته شده و بعد از پردازش درون یک بانک اطلاعاتی ذخیره سازی شوند.

کار دریافت اطلاعات از کاربر، پردازش آنها و ثبت اطلاعات وارد شده در بانک اطلاعات، توسط یک زبان برنامه نویسی سمت سرور انجام می شود.
زبان های زیادی وجود دارد همانند زبان برنامه نویسی PHP, ASP.NET , NodeJs و ...

به افرادی که برنامه های سمت سرور را طراحی میکنند، برنامه نویس می گویند، ولی این نکته را باید گفت که برنامه نویس ها نیز ابتدا باید تا حدودی طراحی سایت را فرا بگیرند.

تحصیلات لازم جهت یادگیری طراحی سایت

معمولاً رشته‌های تحصیلی علوم کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات ولی امروزه با راحت شدن توسعه ابزارهای ساخت وب سایت، مشکلی جهت یادگیری سایر افراد وجود ندارد. و شما می توانید با هر رشته ایی یادگیری طراحی سایت را آغاز نمایید.

امنیت شغلی طراحی وب سایت

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد، امروزه دنیا به سمتی خواهد رفت که کسب و کار های اینترنتی جای خود را به کسب و کارهای فیزیکی خواهند داد، شاید یک زمانی تصور خرید مواد غذایی مصرفی روزانه همانند سیب زمینی یا میوه ها از اینترنت مشکل بود ولی امروزه وب سایت هایی وجود دارند که به فروش میوه و مواد غذایی می پردازند و قطعاً روز به روز این نوع کسب و کار ها گسترش پیدا میکنند.
بنابراین آینده این شغل و امنیت آن نیز عالی می باشد.

درآمد یک طراح سایت

قبل از هر چیز این نکته را بدانید که یکی از ثروتمندترین افراد دنیا آقای جف بیزوس موسس وب سایت آمازون می باشد که فقط با داشتن یک وب سایت به این ثروت رسیده.

این تخصص دارای درآمد خوبی می باشد برای مثال اگر یک برنامه نویس یا طراح سایت در کار خود حرفه ایی باشد ممکن است درآمد وی به 10 میلیون برسد و یا پروژه ایی کار کند و درآمد خوبی داشته باشد.

در حال حاضر کمترین درآمد این شغل حقوق پایه اداره کار می باشد و شرکت ها افراد را بیمه می کنند.

در کشوری همانند آمریکا درآمد هر طراح سایت به صورت میانگین در زمانی که این مقاله نوشته شده حدود 22 دلار می باشد.

از مزایای شغل طراحی سایت این است که یک طراح سایت و یا برنامه نویس ها می توانند به صورت دورکاری کار کنند و این باعث می شود که بازار کار جهانی داشه باشند.

همچنین سایت های وجود دارند که کارفرما ها را به برنامه نویس ها و طراح ها وصل می کنند و با این روش نیز می توانید درآمد خوبی برای خود داشته باشید.

حداقل هزینه جهت شروع به طراحی سایت

برای یادگیری و طراحی سایت شما فقط به یک کامپیوتر یا لب تاب نیاز دارید و هیچ هزینه دیگری نیاز نیست و تمام منبع درآمد شما خلاقیت و دانش و تجربه شما می باشد.

تنها نکته این است که شما دارای خلاقیت باشید و علاقه مند به یادگیری باشید زیرا این رشته روز به روز در حال بروز رسانی و پیشرفت می باشد و اگر شما بروز نباشید پیشرفت زیادی نخواهید داشت.

 

از کجا شروع کنم ؟

اولین روش ثبت نام در کلاس های حضوری می باشد. ولی درحال حاضر با شیوع ویروس کرونا می توانید در کلاس های آنلاین ثبت نام نمایید.

روش دوم استفاده از فیلم های آموزشی می باشد. امروز سایت های آموزشی زیادی وجود دارند که فیلم آموزشی تولید می کنند و برخی از این سایت ها نیز فیلم آموزشی رایگان در اختیار کابرهای خود قرار می دهند.

روش سوم استفاده از کتاب های الکترونیکی یا فیزیکی می باشد که البته یادگیری این مهارت با کتاب های آموزشی سرعت کمی خواهد داشت.

روش چهارم استفاده از وب سایت های آموزشی رایگان می باشد که با زبان ساده و ارائه مثال ها این آموزشها را در اختیار کاربران قرار می دهند که از جمله این وب سایت ها ، وب سایت w3shools می باشد.

 

اشتراک گذاری