همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار تعویض روغنی

معرفی کسب و کار تعویض روغنی

با پیشرفت صعنت و به وجود آمدن ماشین آلات مختلف از جمله اتومبیل ها روغن ها از فرآورده های نفتی به وجود آمدند تا از خوردگی قطعات فلزی جلوگیری شود. و به مرور زمان کسب و کار تعویض روغنی جهت انجام این نوع سرویس ها برای خودروها به وجود آمدند.

معرفی کسب و کار تعویض روغنی

امروزه در همه جای دنیا مغازه های تعویض روغنی یافت می شوند و راحتی قابل دسترس هستند.  تمامی وسایل نقلیه هر چند مدت یکبار نیاز به تعویض روغن موتور، روغن گیربکس (واسکازین) و روغن ترمز دارند. و عدم تویض به موقعه روغن می تواند به خودرو شما آسیب جدی برساند.

باید به این نکته توجه کرد که در مغازه های تعویض روغنی، فقط روغن موتور و گیربکس تعویض نمی شود، بلکه خدمات دیگری از جمله تعویض فیلتر روغن و هوار ، فیلتر کولر خودرو، تعویض آب رادیاتور (ضد یخ) ، تعویض روغن هیدرولیک فرمان و حتی در برخی از تعویض روغنی ها تنظیم باد لاستیک ها نیز انجام می شود. تقریباً همه ما با کسب و کار تعویض روغنی آشنا هستیم.

 

برای راه اندازی کسب و کار تعویض روغنی از کجا شروع کنم ؟

برای کار کردن در تعویض روغنی به مدرک دانشگاهی خاصی نیاز نمی باشد ولی همانطور که می دانید تنوع خودروهای سبک و سنگین زیاد می باشد و یک فرد که در تعویض روغنی کار می کند باید تقریباً با همه این خودروها آشنایی داشته باشد و بتواند فیلتر روغن آنها و یا روغن آنها را تعویض نماید.بنابراین شما می توانید به عنوان یک شاگرد در تویض روغنی کار کنید و به مرور زمان این حرفه را نزد افراد متخصص آن یاد بگیرید. البته باید این نکته را در نظر داشت که برای این کار توانایی فیزیکی و سالم بودن جسم نیاز است و همچنین به دلیل کار کردن با فرآورده های نفتی همانند روغن موتور ، واسکازین و انواع روغن، شما نباید حساسیت پوستی داشته باشید زیرا ممکن است پوست شما در برخورد با این مواد آسیب ببیند.

 

خطرات و نکات ایمنی در کسب و کار تعویض روغنی

گاهی اوقات شما قصد تعویض آب رادیاتور یا ریختن زد یخ در آن را دارید که اگر موتور خودرو داغ باشد و اجازه سرد شدن موتور را ندهید و اقدام به باز کردن درب رادیاتور را داشته باشید ، ممکن است به دلیل وجود بخار درون رادیاتور آب داع به سمت بالا پردات شود و این یک مورد خطرناک است که باعث سوختگی دست و صورت می شود.

همانطور که می دانید در تعویض روغنی ها یک چاله سرویس وجود دارد که به کمک آن روغن موتور را خالی کرده یا خود رو را بررسی می کنند. یکی دیگر از خطرات موجود در این کسب و کار خطر سقوط در چاله سرویس می باشد. بنابراین افراد باید همیشه مراقب باشند که در چاله سقوط نکنید زیرا بسیاز خطرناک می باشد.

بعد از تعویض روغن موتور حتماً باید پیج کارتر روغن موتور (محل ذخیره شدن روغن در خودرو کارتر می باشد) را به خوبی ببندید در غیر اینصورت ممکن است که روغن موتور از آن طریق خارج شده و باعث آسیب جدید به موتور خودرو شود و این امر باعث کم شدن مشتری های شما و همچنین ضرر مالی برای شما و مشتری ها شود.

 

سرمایه اولیه جهت راه اندازی کسب و کار تعویض روغنی

شغل تعویض روغنی مانند هر کسب و کار دیگری دارای هزینه هایی می باشد که از جمله آنها هزینه رهن و اجاره مغازه، دستگاه ها و تجهزیات مورد نیاز، ابزار مورد نیاز، خرید محصولات همانند ورغن موتور و ... و هزینه دستمزد کارمندان مجموعه. می باشد که مجموع این هزینه بسته به مواردی از جمله هزینه مغازه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، مغییر می باشد ولی به صورت حدودی از70 میلیون تومان تا 180 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. این کسب و کار می توانید با یک نفر شروع کنید (خودتان) و هزینه پرداخت دستمزد نداشته باشید.

 

آینده شغلی کسب و کار تعویض روغنی

با توجه به افزایش روز افزون تعداد خودروها در کل جهان، گستره این کسب و کار نیز بیشتر خواهد شد و قطعاً آینده این کسب و کار خوب می باشد زیرا امروزه خودرو جز نیازهای اولیه هر خانواده می باشد و هر خودرو نیز نیاز به تعویض دوره ای روغن موتور دارد و همچنین هر خودرو نیاز به تویض واسکازین و روغن ترمز و همچنین روغن هیدرولیک دارند. بنابراین این کسب و کار نیز همیشه رونق دارد. اگر مغازه شما در محلی پر رفت و آمد و جای مناسب باشد و همچنین کیفیت خدمات شما خوب باشد، قطعاً مشتری های ثابت خود را خواهید یافت که این خود می تواند به افزایش درآمد شما کمک کند.

اشتراک گذاری