همه‌ی ایران
دسته بندی

معرفی کسب و کار برنامه نویسی موبایل

معرفی کسب و کار برنامه نویسی موبایل

امروزه گوشی های هوشمند به سرعت در حال رشد و توسعه می باشند و می توان گفت که اکثر مردم دنیا دارای تلفن های هوشمند هستند و به وسیله این ابزارها زندگی راحت تر شده.

برنامه نویسی موبایل

امروزه از گوشی های هوشمند جهت پرداخت قبض ها و انجام عملیات بانکی همانند انتقال وجه و ... ،خرید های اینترنتی، مدیریت سهام ها، و مهمتر از همه ایجاد ارتباط با دیگران به صورت صوتی و تصویری استفاده می شود.

موبایل ها نیز مانند هر ابزار هوشمند دیگری از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده اند و این دو بخش با سرعت زیاد در حال توسعه هستند و شرکت های زیادی در دنیا در حال رقابت در این بازار هستند و همین عامل باعث شده که تکنولوژی گوشی های هوشمند روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

به احتمال زیاد شما با نرم افزار های همانند واتساپ ، اینستاگرام و ... آشنایی دارید و یا این نرم افزار ها را بر روی گوشی خودتان نصب کرده اید. این نرم افزار ها توسط تیم هایی از برنامه نویسان و طراحان تشکیل شده اند.

امروزه نرم افزارهای زیادی در دنیا نوشته شده اند که بر روی موبایل هوشمند شما نصب شده و می توانید نیاز های روز مره خود را برطرف نمایید.

برنامه نویسان موبایل، افرادی هستند که با استفاده از یک زبان برنامه نویسی شروع به نوشتن این گونه نرم افزار ها می کنند و می توانند برای دستگاه های موبایل نرم افزار های مورد نیاز خود را طراحی و کدنویسی کنند.

دسته بندی افزار های موبایل

  • Web App
  • Native App
  • Hybrid App

Web App

یا نرم افزار های تحت وب، در واقع همان وب سایت هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی های روز طراحی صفحات وب همانند HTML5 و Bootstrap  و ... به صورتی پیاده سازی شده اند که در دستگاه های مختلف همانند موبایل ها، تبلت ،لبتاب، و کامپیوتر های خانگی طراحی خاص خود را دارند. 

در واقع برنامه نویسان و طراحان وب سایت افرادی هستند که با استفاده از این تکنولوژی می توانند این برنامه ها را طراحی و پیاده سازی نمایند.

نکته : در واقع Web App ها در مرورگر گوشی ها و با وارد کردن آدرس اینترنتی سایت کار می کنند.

Native App

به نرم افزار های گفته می شود که برنامه نویس آنها با استفاده از زبان اصلی سیستم عامل دستگاه نرم افزار مورد نظر خود را می نویسد.

دو نوع سیستم عامل مهم امروزه در گوشی های هوشمند وجود دارد که شما با آنها آشنایی دارید :

  • سیستم عامل اندروید
  • سیستم عامل IOS

سیستم عامل اندروید با زبان برنامه نویسی قدرتمندی به اسم Java پیاده سازی شده است که برنامه نویس های این گونه نرم افزارها برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، از زبان Java اسفتاده می کنند.

و سیستم عامل IOS با زبان برنامه نویسی با استفاده از زبان قدرتمند Objective-C کدنویسی شده است.

نکته : این نوع کد نویسی برای اینگونه نرم افزار ها ساده نیست.

نکته : یکی از معایب این روش این است که شما اگر قصد داشته باشید که یک نرم افزار را طراحی نمایید که هم در گوشی های اندروید کار کند و هم در گوشی هایی که سیستم عامل IOS دارند (مثلاً گوشی Apple) ، بایستی برای هر کدام یک کدنویسی جدایی انجام دهید و درواقع نرم افزار نوشته شده برای یکی از آنها برای دیگری کار نخواهد کرد.

البته امروزه شرکت فیس بوک یک زبان برنامه نویسی قدرتمند با پایه زبان Javascript طراحی کرده که بر روی هر دو سیستم عامل به راحتی کار می کند و تمام دستگاه های هوشمند از این زبان پشتیبانی می کنند که نام آن زبان برنامه نویسی React می باشد و متخصصین این زبان دیگر نیاز به طراحی نرم افزار برای سیستم عامل های مختلف را ندارند و فقط کافیست یک بار نرم افزار را طراحی و در تمام ابزار ها از آن استفده نمایند.

Hybrid App

نرم افزار های Hybrid App همانند گروه Web App در مرورگر موبایل اجرا می شوند

 

بازار کار برنامه نویس موبایل

با توجه به پیشرفت روز افزون این حوزه و تبدیل کسب و کار های سنتی به کسب و کارهای اینترنتی و همچنین در دسترس بودن موبایل های هوشمند در درسترس اکثر افراد جامعه نیاز به برنامه نویس در این حوزه روز به روز بیشتر می شود و متخصصان این کسب و کار هرگز بیکار نخواهند ماند.

مزایا این کسب و کار :

  • قابلیت کار درخانه
  • دریافت پروژه از هرکجای دنیا
  • حقوق خوب
  • قابلیت تولید نرم افزار و فروش در سایت های مختلف و داشتن درآمد بالا
  • و ...

امنیت شغلی برنامه نویسی خوب می باشد به طوری که طی دو سال اخیر تعداد جامعه آماری حوزه برنامه نویس 2 برابر شده است و همچنین حقوق یک برنامه نویس تازه کار نزدیک به 3 میلیون تومان می باشد و یک برنامه نویس متوسط بین 4 تا 5 و یک برنامه نویس حرفه ای بین 6 تا 7 میلیون تومان در ماه می باشد. (البته این به صورت میانگین می باشد) همچنین در آمد به سطح برنامه نویس و تجربه ایشان مرتبط می باشد.

برنامه نویسان موبایل با طراح یک نرم افزار کاربردی و فروش آن با قیمت پایین و تعداد بالا در سایت های معتبر می توانند درآمد چندصد میلیونی در سال داشته باشند.

امکانات و سرمایه اولیه جهت شرو به کار

در واقع این کسب و کار به سرمایه نیاز ندارد و فقط به دانش فرد بستگی دارک که می تواند با یک کامپیوتر یا لب تاب شروع به درآمد زایی و کد نویسی نماید.

یادگیری این حرفه نیاز به داشتن انگیزه بالا و صبر و پشتکار زیاد می باشد و شما می بایست با زبان انگیلیسی آشنایی داشته باشد و همچنین توانایی کار کردن با کامپیوتر و جستجو در اینترنت را داشته باشید.

امروزه سایت های آموزشی زیادی وجود دارند که شما می توانید در خانه نیز برنامه نویسی موبایل را شروع کرده و بعد از یادگیری و انجام پروژه های ساده اولین قدم ها را برای برنامه نویس شدن بردارید.

اشتراک گذاری