همه‌ی ایران
دسته بندی

روش های بازاریابی آنلاین

روش های بازاریابی آنلاین

به روش هایی که هدف آن ها جذب مخاطب برای خرید محصول است بازاریابی گفته می شود. بازاریابی با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود. یکی از این روش ها بازاریابی آنلاین است. در روش بازاریابی آنلاین برای ارسال پیام های تبلیغاتی از برای مشتری ها از اینترنت استفاده می شود. به طور کلی به تمام روش هایی که در آن ها از اینترنت برای تبلیغ محصولات و جذب مشتری استفاده می شود بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. در روش بازاریابی آنلاین مشتری ها دارای اهمیت زیادی می باشند این موضوع باعث شده شرکت ها با استفاده از انواع روش های آنلاین مانند ایمیل، شیکه های اجتماعی و ... تبلیغات خود را برای مشتری ها ارسال نمایند. در واقع بازاریابی تلاش برای ارتباط میان محصول و مشتری می باشد. به این معنی که نیازها و خواسته ی مشتری درک می شود و اقداماتی برای رفع این نیازها و در نتیجه سود رسانی به شرکت انجام می شود. در ادامه روش های بازاریابی آنلاین را معرفی می کنیم.

روش های بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین دارای روش های مختلفی می باشد در این بخش انواع این روش ها را معرفی می کنیم:

  • بازاریابی محتوا: در روش بازاریابی محتوا باید بتوانید یک محتوای مفید و مناسب را با بهترین و حداقل کلمات تولید نمایید به گونه ای که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان بگذارد. همچنین می توانید با به اشتراک گذاری محتوا در دیگر فضاها مانند شبکه های اجتماعی، مشتری های بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت نمایید.
  • بازاریابی توسط موتورهای جست و جو: در روش بازاریابی به وسیله ی موتورهای جست و جو با بهینه سازی نمودن سئو ی وب سایت خود می توانید مشتری های زیادی را جذب نمایید. در صورتی که وب سایت شما از لحاظ سئو در جایگاه بالایی قرار داشته باشد رتبه ی بالایی توسط موتورهای جست و جو به دست می آورد و در زمان جست و جوی کاربران در شفحه ی اول نتایج جست و جو نمایش داده می شود و این باعث مس شود کاربران زیادی به آن وب سایت وارد شوند و از آن بازدید نمایند. علاوه بر این می توانید از رپورتاژ آگهی در سایت خود استفاده نمایید و و باعث افزایش رتبه ی وب سایت خود شوید.
  • بازاریابی از طریق ایمیل:  یکی از بهترین روش ها در بازاریابی آنلاین، روش بازاریابی ایمیلی می باشد. با استفاده از این روش می توانید مشتری های بیشتری را جذب کنید. در صورتی که بتوانید از طریق ایمیل با مشتری ارتباط برقرار نمایید می توانید بر حسب علاقمندی های آن ها محصولات خود را طراحی کرده و بازخورد بیشتری را در کسب و کار خود به دست آورید.
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی: در این روش با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف می توانید مخاطبان زیادی را جذب نمایید. به این صورت که تصاویر و ویدئوهای مربوط به محصولات خود را برای معرفی در شبکه های مجازی به اشتراک قرار دهید و به کسب و کارتان لینک دهید و از این طریق برندتان را به دیگران معرفی نمایید.
  • بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی گوگل: در این روش بازاریابی اینترنتی، صاحبان وب سایت ها مبلغی را به گوگل پرداخت می کنند در ازای این که وب سایتشان در نتایج تبلیغات نمایش داده شود.

معرفی رپورتاژ آگهی

به هر نوعی از مطلب که در ازای دریافت پول منتشر می شود رپورتاژ آگهی گفته می شود. نحوه ی نگارش رپورتاژ آگهی به صورت خبر، داستان، مقاله و مطالب نشریه می باشد. رپورتاژ آگهی می تواند به صورت چاپی یا محتوای صوتی و تصویری اجرا شود. در واقع رپورتاژ به دسته ی سیاسی و تجاری تقسیم می شود. در رپورتاژ تجاری هدف پیدا نمودن مصرف کننده و مشتری جدید می باشد. در رپورتاژ سیاسی نیز هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه های سیاسی مخاطب نسبت به یک موضوع، فرد یا حزب می باشد. به عبارت دیگر رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که از آن برای معرفی کالاها و خدمات یک کسب و کار استفاده می شود و در وب سایت های خبری که پر بازدید هستند به اشتراک گذاشته می شود. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین است. بزرگترین برندهای جهان برای معرفی نمودن محصولات خود از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند. روش دیگر در بازاریابی موتورهای جست و جو مربوط به تبلیغات کلیکی می باشد. در این روش با پرداخت هزینه به موتورهای جست و جو، وب سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده می شود. در ادامه برخی دیگر از انواع روش های بازاریابی اینترنتی را معرفی می کنیم.

  • بازاریابی ویدئویی: از آن جایی که ممکن است بعضی از کاربران وقت کافی برای مطالعه ی یک مطلب طولانی را نداشته باشند، تولید محتوای ویدئویی روش مناسبی می باشد. بنابراین بهتر است برای کسب و کار خودتان یک تبلیغ ویدئویی کوتاه بسازید این کار باعث می شود مخاطبان زیادی با برند شما آشنا شوند.
  • بازاریابی از طریق نمایش تبلیغات: با استفاده از این روش می توانید تبلیغات مربوط به کسب و کار خود را در سایت ها و وبلاگ های دیگر نمایش دهید. استفاده از این روش باعث توسعه ی کسب و کارتان و افزایش ترافیک وب سایتتان می شود. 
  • بازاریابی به وسیله ی اپلیکیشن: با توجه به اینکه اکثر افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند بهتر است برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن کاربردی بسازید و برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن ها به نمایش بگذارید. 
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش:  در این نوع بازاریابی اشخاص دیگری محصولات شما را در سایت خود تبلیغ می کنند و لینک وب سایت یا کانال شما را در انتهای تبلیغات قرار می دهند. مشتری با کلیک بر روی لینک به وب سایت شما وارد شده و خرید خود را انجام می دهند. و شخصی که محصول شما را تبلیغ نموده است مقداری از فروش را دریافت می کند. 

دلیل استفاده افراد از رپورتاژ آگهی

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از رپورتاژ آگهی این است که امروزه افراد کمتر از تبلیغات مستقیم استقبال می کنند. به این دلیل که تعداد تبلیغ دهندگان بسیار زیاد شده است، افراد ادعاهای بیان شده در تبلیغات را سخت باور می کنند، مخاطبان از تبلیغاتی که به صورت پیوسته و طولانی هستند عبور می کنند و در نهایت بسیاری از مرورگرها به ابزارهایی مجهز شده اند که تبلیغات را حذف می کنند. بنابراین با توجه به این شرایط، رپورتاژ آگهی شانس موفقیت بیشتری دارد. 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر روی سئو

یکی از رایج ترین انواع رپورتاژ، رپورتاژ متنی می باشد. سئو و بهینه سازی برای موتورهای جست و جو به دو دسته ی سئو داخلی و سئو ی خارجی تقسیم بندی می شود. به مجموعه ی کارها و تکنیک هایی که در درون وب سایت انجام می دهید با این هدف که در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرید، سئوی داخلی گفته می شود و به مجموعه ی کارهایی که در خارج از وب سایت انجام می شود سئوی خارجی گفته می شود. یکی از مهم ترین کارهای مربوط به سئوی خارجی دریافت بک لینک می باشد. به طور کلی یکی از مواردی که در سئو دارای اهمیت است تاثیر رپورتاژ بر سئو است. در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی لازم است از اصول سئو پیروی نمایید تا میزان بازدید سایتتان افزایش یابد و در نتیجه مشتری های زیادی را به سمت خود جذب نمایید. بنابراین در صورتی که قصد دارید پیشرفت کنید و از وب سایتتان درآمد بیشتری را به دست آورید بهتر است از رپورتاژ آگهی استفاده نمایید.

مزایای بازاریابی آنلاین

پیشرفت تکنولوژی در دنیای اینترنت باعث شد صاحبان کسب و کارها سعی کنند تا مشتری های زیادی را به وب سایت مربوط به کسب و کار خود جذب نمایند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد به طور کلی به مجموعه اقداماتی که برای جذب مشتری ها به وب سایت و کسب و کار شما انجام می شود، بازاریابی اینترنتی می گویند. بازاریابی اینترنتی دارای مزایایی می باشد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • بازاریابی جهانی: یکی از مزیت های بازاریابی اینترنتی این است که می توانید وب سایت خود را به کل جهان نشان دهید. در واقع بازاریابی اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارد بنابراین می توانید در سطح بین الملل آن را نمایش دهید و بر این اساس خدمات و محصولات خود را به افراد و کشورهای دیگر معرفی نمایید.
  • کم هزینه بودن آن: با شروع بازاریابی اینترنتی تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات مدرن داده اند. در روش تبلیغات به صورت سنتی هزینه ی تبلیغات بسیار زیاد می باشد. اما در روش تبلیغات آنلاین هزینه ها کاهش پیدا کرده است و همینطور این روش از بازدهی بالایی برخوردار می باشد.
  • هدف گیری مشتری: یکی دیگر مزایای بازاریابی آنلاین این است که می توانید مشتری های خود را دسته بندی کنید و پیشنهادهای ویژ ی خود را در دسته های مختلف قرار دهید.
  • دسترسی آسان و بازاریابی راحت: با استفاده نمودن از بازاریابی اینترنتی می توانید به راحتی در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید توضیح دهید و در هر ساعتی از شبانه روز بدون محدودیت زمانی کار بازاریابی را انجام دهید.
  • افزایش برندسازی: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی باعث می شود برند شما ارزش و اعتبار پیدا کند بنابراین با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توانید به معروف شدن کسب و کار خودتان کمک نمایید. بسیاری از کسب و کارها با گسترش فضای اینترنت از روش های مختلف بازاریابی اینترنتی برای کمک به برندسازی خود استفاده نموده اند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ی روش های بازاریابی آنلاین صحبت شد امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد. یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی این است که در صورت تمایل می توانید کسب و کار خود را در وب سایت ما به نشانی (www.addressdan.ir) ثبت نمایید. با این کار در نتایج جست و جوی کاربران درباره ی کسب و کارتان، آدرش شما نمایش داده می شود که بازدید از کسب و کارتان افزایش پیدا می کند.

اشتراک گذاری