همه‌ی ایران
دسته بندی

خرید بک لینک چگونه است؟

خرید بک لینک چگونه است؟

 

در گذشته برای تبلیغ سایت ها و معرفی آنها به افراد روش های زیادی وجود نداشت و بیشتر افراد نام و آدرس سایت را برای مراجعه به آن یادداشت می کردند. اما به مرور زمان روش های جدیدی برای راحت تر تبلیغ نمودن و معرفی کردن سایت به وجود آمد. یکی از این روش ها بک لینک سازی می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد بک لینک و روش های خرید بک لینک صحبت کنیم.

 

بک لینک چیست؟

در این قسمت قصد داریم در مورد بک لینک صحبت کنیم و بگوییم که بک لینک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ به پیوندهایی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شوند بک لینک گفته می شود. در واقع زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند می دهید، سایت مقابل از شما بک لینک دریافت نموده است. به عبارت دیگر زمانی که یک سایت دیگر ما را معرفی می کند و به سایت ما لینک می دهد، ما یک بک لینک گرفته ایم. بنابراین کاربران می توانند از طریق این لینک وارد سایت ما شوند که به آن لینک ورودی گفنه می شود. بک لینک ها دارای انواعی می باشند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

 

انواع بک لینک

بک لینک ها علاوه بر این که می توانند ورودی یا خروجی باشند دارای دو دسته ی بک لینک فالو و بک لینک نوفالو نیز می باشند. ساختن بک لینک کار ساده ای نیست ولی با استفاده از ابزارهای صحیح و کسب مهارت می توانی به راحتی بک لینک ساخت. در واقع لینک ها می توانند به صورت متنی و یا به صورت گرافیکی باشند. در زیر انواعی از بک لینک را معرفی می کنیم.

  • بک لینک محتوایی: بک لینک های محتوایی با استفاده از نوشتن محتواهای با کیفیت و ارزشمند و انشار آن ها در سایت ایجاد می شوند. محتوای با کیفیت نیز می توانند باعث اشتراک گذاری توسط کاربران در فضاهای دیگر می شود که این خود نیز باعث دریافت بک لینک می شود.
  • بک لینک از وب سایت های خبری: تولید محتوای مربوط به خبر یکی از بهترین روش ها برای دریافت بک لینک از وب سایت های خبری می باشد.
  • لینک های داخلی: یکی از راحت ترین روش های لینک سازی، لینک های داخلی می باشند چراکه کنترل لینک های داخلی دست خودتان می باشد. موتورهای جست و جو به وسیله ی لینک بیلدینگ داخلی هر صفحه از سایت را مورد سنجش قرار می دهند و به وسیله ی این لینک های داخلی موتورهای جست و جو به راحتی ساختار سایت را درک می کنند. بنابرایم لینک بیلدینگ داخلی می تواند در رتبه بندی سایت موثر باشد و باعث بهبود سئوی سایت شود.
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی: یکی از مهم ترین فعالیت ها در شبکه های مجازی قرار دادن پست در آن ها می باشد. قرار دادن لینک سایت مربوط به کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی علاوه بر این که می تواند باعث دریافت لینک شود باعث افزایش ترافیک از شبکه های اجتماعی نیز می شود.
  • بک لینک کلمات کلیدی: از آن جایی که لازم است موتور جست و جوی گوگل با برند شما آشنا شود و میزان جست و جو شدن آن را تشخیص دهد بنابراین لازم است بک لینک با نام برند خود بسازید.
  • بک لینک فالو: این دسته از بک لینک ها که با نام بک لینک فالو شناخته می شود ارزش سئویی لینک را به سایت هدف انتقال می دهد. 
  • بک لینک نوفالو: بک لینک نوفالو برعکس بک لینک فالو عمل می کند و ارزش سئویی سایت را به سایت هدف انتقال نمی دهد.

روش های ایجاد و خرید بک لینک

در این قسمت با روش های مختلف ساخت بک لینک آشنا می شویم. یکی از این روش ها بک لینک محتوایی می باشد در این نوع بک لینک در میان یک محتوای متنی لینک دریافت می کنید. بک لینک محتوایی بر بهبود سئوی سایت تاثیر زیادی دارد و باعث هدایت بازدید کنندگان به سایت شما می شود. بک لینک محتوایی در دو قالب مختلف رپورتاژ آگهی و پست مهمان می باشد.  در وب سایت های انگلیسی مقاله ای با نام رپورتاژ آگهی وجود ندارد و تنها از پست مهمان استفاده می شود. که در بعضی از سایت ها پست مهمان رایگان و در بعضی دیگر غیر رایگان می باشد.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟ چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

به مقاله ای جذاب و خواندنی که در یک سایت به جز سایت خودتان نشر می دهید، رپورتاژ آگهی می گویند. در واقع در رپورتاژ آگهی با نوشتن یک متن با کیفیت می توانید کاربرانی که آن را می خوانند جذب نمایید. و در انتهای مقاله با لینک دهی به سایت خود باعث بازدید کاربران از سایتتان شوید و احتمال فروش سایت خود را افزایش دهید. برای انتشار یک رپورتاژ آگهی لازم است هزینه کنید ولی بهتر است بدانید که این هزینه بسیار موثر خواهد بود زیرا رپورتاژ آگهی بیشتر از دیگر روش های خرید بک لینک در بهبود و ارتقای سئوی خارجی سایت تاثیر گذار است. یکی از بهترین روش هایی که باعث افزایش اعتماد به برند و کسب و کارها می شود خرید رپورتاژ آگهی می باشد. رپورتاژ آگهی ابزاری ست که کاربران را با برند و یا خدمات شرکت شما در فضای وب آشنا می کند. یکی از بخش های مهم دیجیتال مارکتینگ رپورتاژ آگهی می باشد که نقش مهمی در رسانه های دیجیتال دارد. یکی از مزایای یک رپورتاژ آگهی با کیفیت و خوب انتقال پیام تبلیغاتی می باشد. که با ایجاد یک محتوای تخصصی شروع می شود و تا تبدیل کاربران به مشتری موثر است. در واقع یک محتوای تخصصی می تواند ویژگی های برند را به گونه ای مطرح کند که باعث جلب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر شود.

 

پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

به فرآیندی که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وب سایت دیگر به عنوان مهمان در سایت خود قرار می دهد تا میان سایت خود و آن وبلاگ یا وب سایت ارتباط برقرار نماید وبلاگ نویسی مهمان یا پست مهمان گفته می شود. از نظر موتور جست و جوی گوگل لینک ها دارای اهمیت بالایی می باشند و از نظر گوگل سایت هایی که دارای بک لینک های معتبر هستند دارای اهمیت بالایی می باشند. روش پست مهمان این امکان را به افراد می دهد تا مطالب را در سایت های معتبر نشر دهند و از آن ها برای سایت خود بک لینک دریافت نمایند. هنگامی که شما مطالب خود را با لینک سایت خود در یک وب سایت معتبر منتشر می کنید، احتمال این که کاربران آن سایت معتبر به سایت شما مراجعه نمایند افزایش می یابد. بهتر است مطالبی را که به عنوان پست مهمان در سایت میزبان قرار می دهید در ارتباط با موضوع آن سایت باشد زیرا با این کار مخاطبان راضی تر می شوند و احتمال این که دوباره به سایت شما بازگردند بیشتر می شود.

 

سئو و بهینه سازی سایت چگونه انجام می شود؟

سئو می تواند در آمار بازدید سایت تاثیر بسیاری داشته باشد. به فرآیند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو فرآیند سئو گفته می شود. بنابراین با استفاده از تولید محتوای با کیفیت می توانید کاربرانی را که در جست و جوی خدمات مرتبط با کار شما هستند و کلمات کلیدی مربوط به کار شما را جست و جو نموده اند جذب نمایید. در واقع موتورهای جست و جو با استفاده از یک سری معیارها میزان اعتبار یک سایت را مشخص می کنند بنابراین خوب است که این معیارها را بشناسیم تا بتوانیم سایت خود را بهینه سازی نماییم و یا باعث ارتقاء جایگاه یک وب سایت شویم. یکی از روش ها برای تقویت سئوی سایت افزایش ترافیک سایت می باشد با استفاده از بک لینک سازی و یا خرید بک لینک می توان باعث دریافت ورودی یا افزایش ترافیک سایت شد.

نکات مهم خرید بک لینک

در این قسمت نکات مهمی را که در هنگان خرید بک لینک باید به آن ها توجه نمایید بیان می کنیم.

  • انتخاب سایت مناسب برای خرید بک لینک: بهتر است بک لینک را از سایت هایی خریداری نمایید که موضوع آنها در ارتباط با حوزه ی فعالیت شما باشد. این کار باعث بهبود رنک سایت می شود و احتمال یاقتن مخاطبان علاقه مند به حوزه ی کاری شما بیشتر می شود.
  • توجه به کیفیت سایت مبداء: بهتر است بک لینک را از سایت های قدیمی با عمر دامنه ی بیشتر خریداری نمایید. همچنین بهتر است به ویژگی هایی مانند: اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، امتیاز اسپم و ... در سایت مبدا توجه نمایید.
  • خرید بک لینک محتوایی: بهتر است که سعی کنید بیشتر اقدام به خرید رپورتاژ آگهی و ارسال پست مهمان نمایید.
  • خرید بک لینک های دائمی: استفاده نمودن از بک لینک ها موقتی می تواند به سئوی سایت شما آسیب وارد کند زیرا بک لینک های موقتی پس از مدتی حذف می شوند بنابراین بهتر است از بک لینک های دائمی استفاده نمایید.
  • خرید بک لینک برای همه ی صفحات سایت: نکته ی بسیار مهم دیگر این است که بهتر است برای همه ی صفحات وب سایت خود بک لینک خریداری نمایید و تنها برای صفحه ی اصلی بک لینک نخرید.
  • برنامه ریزی بلند مدت: با استفاده از بک لینک به فکر رشد سریع در زمان کم نباشید زیرا فرآیند بکلینکسازی یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد.

روش های خرید بک لینک

در این بخش روش های خرید بک لینک با توجه به انواع بک لینک در سه روش بیان می شوند:

  • خرید بک لینک از طریق بنرهای تبلیغاتی در سایت های پر بازدید: برخی از بک لینک ها به صورت بنری در سایت های پر بازدید قرار داده می شوند که با کلیک کاربر بر روی آن به سایت تبلیغ شده هدایت می شوند. در این نوع روش خرید بک لینک کلمه ی کلیدی وجود ندارد و این روش هزینه ی نسبتا بالایی دارد.
  • خرید بک لینک متنی: ای نوع بک لینک به صورت متنی و کلمه ی کلیدی می باشد. روش بک لینک متنی هزینه ی پایین تری نسبت به روش بنر تبلیغاتی دارد. مشکل این نوع بک لینک قرار گرفتن آن در بین تعداد زیادی بک لینک می باشد بنابراین از ارزش کمی برخوردار است.
  • خرید بک لینک رپورتاژ آگهی: نوعی دیگر از بک لینک ها، بک لینک رپورتاژ آگهی می باشد. این نوع بک لینک به کلمات کلیدی داده می شود و به شیوه ای ست که در یک سایت یک صفحه ایجاد می شود. این نوع بک لینک، دائمی می باشد و به تمدید نیازی ندارد. مشکل این دسته از انواع بک لینک قرار نگرفتن در سایت های پر بازدید می باشد بنابراین در این روش ورودی زیادی نسبت به دو روش قبل دریافت نمی شود اما فیدبک این روش با ارزش است و هزینه ی بیشتری نسبت به دو روش قبل دارد.

بهترین بک لینک

یکی از معیارهای مهم در رتبه بندی وب سایت ها توسط موتور جست و جوی گوگل، بک لینک می باشد. بهترین بک لینک ها باعث ایجاد ترافیک ارجاع می شوند که الگوریتم های گوگل می توانند یک سایت را از نظر تعداد بک لینک و میزان کیفیت سایتی که بک لینک از آن می آید مورد آزمایش قرار دهد. در صورتی که یک سایت با منبع بک لینک ارتباط بیشتری داشته باشد بک لینک موجود در آن دارای ارزش بیشتری می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در باره ی بک لینک، انواع بک لینک، روش های خرید بک لینک و تاثیر آن بر روی سئوی سایت صحبت نمودیم. همچنین بیان کردیم که بک لینک ها باعث افزایش ترافیک سایت و در نتیجه بهینه شدن آن از نظر موتورهای جست و جو می شوند. شما می توانید برای دریافت بک لینک و جذب مخاطب کارهای دیگری نیز انجام دهید، از جمله این که می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود مانند آدرس، شماره تلفن، نام و ... را به صورت رایگان در سایت ما به نشانی (www.addressdan.ir) ثبت نمایید. این کار باعث می شود در صورت جست و جوی کاربران در باره ی کسب و کار شما، اطلاعات و مشخصات کار شما نمایش داده شود و آن ها بتوانند راحت تر شما را پیدا کنند.

اشتراک گذاری