همه‌ی ایران
دسته بندی

تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی

امروزه با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی، میزان خرید نقدی لوازم خانگی پایین آمده و مردم توان نو سازی لوازم خانگی خود را ندارند. بنابراین تمایل به تعمیر لوازم خانگی روز به روز در حال بیشتر شدن می باشد و بازار تعمیرات لوازم خانگی نیز در حال گسترش است زیرا هزینه تعمیر لوازم خانگی به مراتب پایین تر از هزینه خرید لواز نو می باشد.

انسان ها همیشه تمایل به رفاه و آسودگی داشته است به همین دلیل وسایل و ابزار های مختلفی جهت انجام موارد روزمره و کمک به داشتن آسودگی بیشتر، اختراع کرده است. از حمل و نقل جاده و هوایی گرفته تا وسایل و لوازم پیشرفته خانگی.

لوازم خانگی پر کاربردترین لوازمی هستند که روزانه از آنها استفاده می شود و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود تا یک خانوادگی آسودگی و راحتی بیشتری در خانه داشته باشد.

برخی از لوازم خانگی بسیار پرکاربرد هستند و در همه خانه یافت می شود. وسایلی مانند یخچال که برای تازه نگه داشتن مواد خوراکی برای مدت طولانی استفاده می شود.

تلویزیون های هوشمند که امروزه تقریباً در همه خانه ها پیدا می شوند و یک وسیله اساسی برای هر خانه به حساب نمی آیند.

گاز که برای پخت و پز اساسی ترین لوازم خانگی به حساب می آید ک امروز انواع مختلف و با کاربردهای زیادی تولید می شوند.

ماشین لباس شویی که در اکثر خانه وجود دارد و بسیار کاربردی می باشد و کار شستن لباس ها را راحت کرده است که واقعاً کار راحتی نیست.

امروز حتی برای شستن ظرف ها نیز از ماشین های ظرف شویی استفاده می کنند که حتی دیگر نیاز به شستن ظروف توسط اعضای خانواده نمی باشد و نه تنها این وسایل آسودگی و راحتی را برای خانواده ها به وجود آورده اند، بلکه از مصرف زیاد و بی رویه آب نیز جلوگیری می شود.

قهوه ساز و چای ساز نیز وسایلی می باشند که برخی از خانواده ها از آنها جهت راحت شدن کارهای خود استفاده می کنند.

وسایل زیادی دیگری همچون اتو، جاروبرقی، سشوار، انوع کولر، آب میوه گیری، چرخ گوشت و ... در خانه ها وجود دارند که امروزه جزئی از واجبات هر خانه به حساب می آیند.

 

در بین این وسایل خانگی یک سری از آنها بسیار پر کاربرد هستند، همانند یخچال، گاز، جاروبرقی، ماشین لباس شویی و کولر.

اکثر این لوازم خانگی با برق کار می کنند و به اصطلاح برقی هستند و وسایل برقی و الکترونیکی نیز بعد از یک مدت ممکن است خراب شوند. و همانطور که می دانیم امروزه هزینه خرید وسایل خانگی بالا رفته و خانواده ها توان تعویض وسایل خانگی را همانند گذشته ندارند. بنابراین به تعمیرات این وسایل روی آورده اند و شغلی مثل تعمیرات لوازم خانگی نیز رونق یافته است.

 

از کجا شروع کنم؟

با توجه به تنوع لوازم خانگی، بازار کسب و کار تعمیر لوازم خانگی نیز گسترده می باشد و شما با کسب تجربه و مهارت می توانید این شغل پردرآمد را برای خود انتخاب نماید.

پیشنهاد ما این است که ابتدا به سراغ تعمیرات وسایلی بروید که از دیگر لوازم خانگی پرکاربردتر و عمومیت بیشتری داشته باشند. برای مثال در تمام خانه ها یخچال وجود دارد ولی خانه های کمتری از ماشین ظرف شویی استفاده می کنند بنابراین بازار تعمیرات یخچال بهتر از ماشین ظرف شویی می باشد.

همانطور که گفته شد، اکثر لوازم خانگی برقی و اکترونیکی می باشند و این یعنی درون آنها مدارهای الکترونیکی وجود دارد و شما می توانید کار خود را با تعمیر برد های الکترونیکی شروع نمایید.

بیشتر بخوانید: مقاله تعمیرات بردهای الکترونیکی

شما می توانید به صورت تخصصی بر روی تعمیر یک وسیله همانند یخچال کار کنید و به این صورت تمرکز بیشتری داشته باشد و همچنین زودتر به تخصص مورد نظر خود برسید.

همچنین بیشتر لوازم خانگی علاوه بر بخش های الکترونیکی دارای بخش های مکانیکی مثل موتور و قطعات می باشند. که برای حرفه ایی شدن در کار می بایست هم مسلط به تعمیر بخش های اکترونیکی لوازم خانگی باشید و هم بتوانید بخش های مکانیکی را نیز تعمیر نماید.

 

بازار کار و درآمد کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی چگونه است؟

در ابتدا باید بگویم که این بازار نه تنها محدود نمی باشد بلکه روز به روز در حال پیشرفت و گسترش می باشد و یک تعمیر کار ماهر هیچگاه بیکار نمی شود.

همچنین با گران شدن لوازم خانگی، نو سازی آنها جای خود را به تعمیرات داده است و مردم برای کم کردن هزینه های زندگی خود در صورت خراب شدن لوازم خانگی به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند. بنابراین این بازار در حال بزرگ شدن و دائمی می باشد. پس نگران آینده بازار این کسب و کار نباشید.

میزان درآمد یک تعمیرکار لوازم خانگی متغیر می باشد و بستگی به میزان مهارت و شناخت شدن دارد. یک تعمیرکار خوب می تواند تا بیش از 15 میلیون تومان در ماه نیز درآمد داشته باشد.

 

برای تعمیر کار لوازم خانگی شدن از کجا شروع کنم؟

اولین مورد داشتن علاقه به انجام کارهای فنی می باشد و اگر شما علاقه مند به کارهای فنی باشید خود به خود کار اصلی را انجام داده اید و قطعاً علاقه شما آن هم علاقه به کارهای فنی در این کسب و کار و هر شغل دیگر باعث موفقیت شما در کارتان خواهد شد.

شروع هر کاری سخترین بخش آن می باشد ولی کم کم سختی ها به شیرینی تبدیل می شوند. شاید در ابتدا از خودتان بپرسید که برای شروع این کسب و کار چقد سرمایه نیاز دارم، چقد دانش برای این کار نیاز می باشد و اصلاً از کجا باید شروع کنم؟

اولین کار این است که هدف خود را مشخص کنید. یعنی اینکه ابتدا می خواهید تعمیرات چه وسیله ایی را یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم، بهتر است از لوازمی شروع کنید که تقریباً در همه خانه ها وجود دارند و پر کاربرد هستند. زیرا این وسیله ایی که در هر خانه ایی وجود داشته باشد شانس شما برای داشتن کار را افزایش می دهد زیرا هر وسیله ایی ممکن است یه روز نیاز به تعمیر داشته باشد.

همچنین وسیله های پرکاربر به دلیل استفاده زیاد از آنها قطعاً احتمال خراب شدنشان نیز بیشتر می باشد، بنابراین تعمیرات آنها نیز بیشتر می باشد.

برای مثال امروزه در همه خانه ها یخچال وجود دارد و یک یخچال همشه روش می باشد. ولی خانه های کمتری ماشین ظرف شویی دارند. بنابراین تعمیرات یخچال را یادبگیرید به صرفه تر از تعمیرات ماشین ظرف شویی می باشد زیرا بازار بیشتری دارد و هدف ما از راه اندازی یک کسب و کار درآمد بیشتر می باشد.

با توجه به گفته های بالا اولین قدم یادگیری مهارت می باشد و شما می توانید در دوره های آموزشی شرکت کنید و زیر نظر اساتید این حرفه را فرابگیرید. البته اگر پول ندارید می توانید از آموزش های رایگانی که در اینترنت وجود دارد استفاده نماید یا یک راه سنتی را انتخاب کنید که بهترین راه می باشد. یعنی شما می توانید به عنوان یک شاگرد در کنار یک تعمیرکار با سابقه فعالیت کنید تا کم کم تبدیل به یک استاد کار ماهر شوید.

دومین مورد کسب تجربه در این شغل می باشد که بعد از دیدن آموزش های لازم حتماً باید دست به آچار بشوید و شروع به کسب مهارت و تجربه نماید. دقت داشته باشید بهتر است این کار را زیر یک استاد حرفه ایی انجام دهید زیرا در  کسب و کار تعمیر لوازم خانگی همانند سایر کسب و کارها داشتن اعتبار مهمترین بخش کار شما می باشد.

 

ویژگی های یک تعمیرکار نمونه چیست؟

نظم و ایمنی در کار

با توجه به اینکه در شغل های فنی با ابزارهای برقی کار می شود، رعایت ایمنی در کار مهم می باشد تا باعث صدمه به شما نشود

خوش اخلاقی و خوش برخورد بودن

در شغل های فنی و به اصطلاح شغل های آزاد، درآمد شما به میزار کار شما بستگی دارد و کار شما به تعداد مشتری های شما بستگی دارد، اگر شما خوش برخورد نباشید قطعاً مشتری های خود را از دست می دهید و اگر برخورد و اخلاق خوبی با مردم داشته باشید خود این موضوع باعث می شود که مشتری ها شما را به دیگران نیز معرفی کنند و به این صورت کسب و کار شما رونق بگیرد.

خوش قول بودن

باید بتوانید خوش قول باشید و سر تایم کار را به مشتری تحویل بدهید. اگر مشتری به شما مراجعه کرد و شما به ایشان گفتید که 5 روز دیگر کار را به شما تحویل می دهم، باید قبل از 5 روز آمده باشد زیرا اگر دیر شود ممکن است مشتری های خود را از دست بدهید.

در کار خود انصاف داشته باشید

در هر کسب و کاری مشتری در راس حرم قرار دارد یعنی مشتری مهمترین بخش کسب و کار شما می باشد زیرا بدون مشتری حتی اگر بهترین تعمیرکار باشید، هیچ درآمدی نخواهید داشت و شکست خواهید خورد. رعایت انصاف و کارکردن دلسوزانه نه تنها باعث کم شدن درآمد شما نی شود بلکه به تبلغ دهان به دهان برای شما تبدیل می شود که تعداد مشتری های شما را بالا می برد.

علاقه مند به یادگیری

با توجه به اینکه علم و صنعت روز به روز در حال پیشرفت می باشد و لوازم جدید و پیشرفته در حال تولید هستند، بنابراین به مرور زمان وسایل قدیمی جای خود را به وسایل جدید و پیشرفته می دهند. بنابراین یک تعمیرکار بایستی بروز باشد تا کسب و کارش بقا داشته باشد و همچنین به روز بودن به شما کمک می کند که بتوانید برند ها و دستگاه های مختلف و جدیدی را نیز تعمیر نماید و همین کار باعث افزایش مشتری های شما و در نتیجه افزایش فروش و بیشتر شدن درآمد شما خواهد شد.

همچنین یادگیری باعث می شود شما از رقیب های خود جلو افتاده و در کسب و کار خود یک برند شوید و به این صورت نه تنها خودتان یک روز هم بیکار نمانید، بلکه افرادی را نیز استخدام نماید و باعث اشتغال زایی شوید.

 

هزینه راه اندازی کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی چقد است؟

مهمترین بخش در کسب و کار های فنی داشتن مهارت و تجربه کافی می باشد، بنابراین سعی کنید همیشه در حال ارتقا دانش فنی خود باشید.

همچنین برای راه اندازی این کسب و کار به هزینه زیادی نیاز ندارید فقط باید ابزارهای مورد نیاز نوع تعمیرات خود را داشته باشید. همانند اهم متر، انواع آچار مورد نیاز، جعبه ابزار مناسب و ...

تعمیر بیشتر لوازم خانگی در محل انجام می شوند. برای مثال شما برای تعمیر یک یخچال نیازی به انتقال آن به مغازه خود ندارید و فقط کافیست ابزار کار خود را برداشته و به محل مورد نظر بروید و یخچال را بررسی و تعمیرن نماید. همین موضوع باعث می شود که برای راه اندازی کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی، به هزینه زیادی نیاز نداشته باشید.

در ابتدا کار حتماً باید تجربه کافی را به دست بیاورید و بهتر است به عنوان شاگرد در یک کارگاه تعمیرات کار خود را شروع نماید. زیرا شغل تعمیرات لوزام خانگی به صورت محلی می باشد و مشتری های شما بیشتر در محله ایی هستند که شما کار می کنید و معمولاً افراد یک محله یکدیگر را می شناسند.

اگر بدون داشتن مهارت و دانش کافی شروع به کار نماید حتماً شکست می خورید زیرا داشتن اعتبار خیلی مهم می باشد و اگر شما نتوانید لوازم خانگی مشتری های خود را به خوبی تعمیر نماید اعتبار خوبی نمی توانید کسب کنید و همین کار باعث می شود که بازار خوبی نداشته باشید و در نهایت مجبور به تغییر شغل شوید.

 

اشتراک گذاری