همه‌ی ایران
دسته بندی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

یکی از روش های بازاریابی اینترنتی اینفلوئنسر مارکتینگ نام دارد. به افراد موثر و پر مخاطب در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر گفته می شود. در واقع اینفلوئنسرها محصولات و خدمات برند را در شبکه های مجازی تبلیغ می کنند. در این روش اینفلوئنسر به عنوان رهبر و منبع قابل اعتماد شناخته می شود و می تواند بر روی تصمیمات مربوط به خرید مخاطبان تاثیر گذار باشد. در این مقاله قصد داریم درمورد اینفلوئنسر کارکتینگ صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار نوعی روش بازاریابی است که در آن برندها از افراد تاثیرگذار برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و همچنین برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند. در این نوع از روش های بازاریابی اینفلوئنسر در ازای دریافت نمودن پول یا خدمات و محصولات رایگان از کسب و کار، با ذکر نام برند، محصول یا خدمات را به دنبال کننده های خود نشان می دهد که این کار باعث توسعه برند می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که از روش بازاریابی دهان به دهان برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می کند. در اصل بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها با بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ارتباط دارد. در واقع در این روش افرادی مناسب هستند که بر روی تصمیم و رفتار مشتری ها تاثیر گذار هستند. با کمک این افراد می توان اطلاعات محصولات خودتان و یا هر نوع پیام دیگری را که باعث افزایش خرید محصول می شود برای مخاطبان خود ارسال نمایید. بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار جزء روش های بازاریابی برونگرا می باشد. 

اینفلوئنسر به چه معنا می باشد؟

کلمه ی اینفلوئنسر به معنای تاثیرگذاری می باشد. هر شخصی که بتواند بر روی تصمیم و رفتار شخص دیگری تاثیر بگذارد، اینفلوئنسر می باشد. اینفلوئنسر شخصی است حقیقی یا حقوقی که که کسب و کار به صورت مشتری به او نگاه نمی کند و از او می خواهد که در مورد محصول یا برندش محتوا تولید نماید و یا این که محصولات را به طور مستقیم به مخاطبان خود معرفی و توصیه نماید که بتواند تاثیرگذاری را جبران کند.  مهم ترین ویژگی اینفلوئنسرها توانایی آن ها در تاثیرگذاری بر روی تصمیم های مرتبط با خرید دیگران می باشد. یکی از بهترین ابزارها که افراد تاثیرگذار می توانند از آن استفاده نمایند شبکه ی اجتماعی می باشد، چراکه در شبکه های اجتماعی امکان دسترسی به کاربران زیادی وجود دارد. افراد تاثیرگذار دارای انواعی می باشند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

انواع اینفلوئنسر

افراد تاثیرگذار به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • افراد تاثیرگذار معروف: یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی موثر و رایج تایید محصولات توسط افراد مشهور و پیشنهاد آن ها به دیگران است. همکاری با افراد مشهور در این زمینه باعث می شود به تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنید و محصول خود را به آن ها معرفی نمایید. این روش ممکن است دارای موانعی چون هزینه ی زیاد، بی اعتمادی مردم و نا مرتبط بودن حوزه ی کاری افراد معروف با کار شما باشد.
  • کلان اینفلوئنسرها: به افرادی که تعداد زیادی دنبال کننده دارند کلان اینفلوئنسر می گویند. کلان اینفلوئنسرها در حوزه ی کاریشان ماهر و معروف هستند. همکاری نمودن با این اشخاص به هزینه ی زیادی نیاز دارد و به دلیل این که هر نوع فعالیتی می تواند بر روی اعتبار و شهرتشان تاثیرگذار باشد، با هر کسی همکاری نمی کنند.
  • خرد اینفلوئنسرها: بسیاری از افراد تاثیرگذار در دسته ی خرد اینفلوئنسرها قرار می گیرند این افراد در میان عموم مردم مشهور نیستند ولی در حوزه ی کاری مربوط به خودشان دارای حساب ویژه ای می باشند. بهتر است در میان این افراد کسی را انتخاب کنید که دارای مخاطبان وفادار و با قدرت نفوذ بالا می باشد.

تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی دهان به دهان

قبل از بیان تفاوت میان اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان به دهان را بیان کنیم بهتر است در مورد بازاریابی دهان به دهان صحبت کنیم. بازاریابی دهان به دهان نوعی بازاریابی ست که مبتنی بر رابطه ی بین دو شخص می باشد. در این روش شخصی از شخص دیگر درمورد ویژگی های خوب یک محصول می شنود و نسبت به خرید آن تشویق می شود. اما در روش اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرها یا همان افراد تاثیرگذار کالا و یا خدمات را برای طرفداران خود تبلیغ می کنند. این در حالی ست که ممکن است شما آن فرد را حتی ندیده باشید ولی از آن جایی که او برای شما یک فرد تاثیرگذار است شما را مجبور می کند که محصول یا خدمات را خریداری نمایید.

تفاوت بازاریابی مبتنی بر طرفدار با اینفلوئنسر مارکتینگ

در روش بازاریابی مبتنی بر طرفدار شما به دنبال مشتری های وفادار خود هستید و احتمالا دوست دارید بدانید که چرا آن ها طرفدار شما شده اند بنابراین این سوال را از آن ها می پرسید. شما در قبال این کار مشتری هزینه ای را به او پرداخت نمی کنید. اما در روش اینفلوئنسر مارکتینگ به شخص تاثیرگذار یا اینفلوئنسر در ازای تبلیغات هزینه ای را پرداخت می کنند و یا اینکه شخص اینفلوئنسر می تواند به صورت رایگان از برخی خدمات شرکت استفاده نماید.

نحوه ی تبلیغ خدمات یا کالاها توسط اینفلوئنسرها

معمولا اینفلوئنسرها خدمات شما را از طریق شبکه های مجازی تبلیغ می کنند. این تبلیغات می توانند در قالب یک ویدئو، عکس یا صوتی باشند. بنابراین لازم است بر اساس آن شبکه ی اجتماعی که بیشتر در آن فعالیت دارد محتوای خود را بسازید. قبل از سپردن کار تبلیغات به یک اینفلوئنسر بهتر است ثفحه ی او را مشاهده نمایید و در مورد افرادی که طرفدار او هستن اطلاعاتی را به دست آورید تا راحت تر بتوانید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت نمودیم. همچنین بیان کردیم که اینفلو ئنسر مارکتینگ نوعی روش بازریابی است که توسط افراد موثر انجام می شود. به این شکل که افراد موثر کسانی هستند که دارای طرفداران زیادی می باشند که با احتمال بالا طرفداران آنها از سخنانشان و یا تبلیغاتشان پیروی می کنند. وب سایت آدرس دان نیز به گونه ای ست که دارای سئو بالا می باشد و  شما می توانید کسب و کار خود را آن ثبت نمایید. از جمله مزیت های این کار برای شما این است که با جست و جوی افراد در مورد کسب و کار شما نشانی و آدرش شما نمایش داده می شود که این برای شما می تواند بسیار مفید باشد و باعث جذب مشتری برایتان شود.

 

 

اشتراک گذاری